wiellagers

Dit blog gaat over, remklauw revisieset. Heeft jouw auto last van piepende remmen? Of is je remvloeistof snel op? Dan is er een grote kans dat er iets mis is met de remklauwen. Veel remklauwen hebben dan last van roestvorming. Nu is het tijd om dit te reviseren, dit kun je zelf doen maar ook laten doen. Misschien heb je weleens gemerkt dat jouw auto veel minder snel tot stilstand komt dan eerst. Er is dan sprake van verminderde remkracht. Het is mogelijk dat je remklauw nu is komen vast te zitten, waardoor je auto tijdens het remmen scheef kan trekken. Soms kan het dan helpen om een keer hard te remmen, maar mocht dit niet de oplossing zijn is het belangrijk dat je kiest voor een remklauw revisieset. Reviseren is een simpele methode om ook nog eens veel geld te besparen. Je dient niet alleen de remklauwen te reviseren wanneer dit niet goed meer werkt. Maar het is ook verstandig om dit om de drie jaar te doen. Op deze manier kan je een lekkage vroegtijdig ontdekken en tegengaan. Als het remvloeistofreservoir snel zakt is de kans groot dat je remklauw aan het lekken is.

Remklauw revisieset

Repareren remklauw revisieset

De remklauw en remblokken zorgen ervoor dat de blokken tegen de remschijven aan worden geduwd. Het vervangen van een remklauw is erg prijzig, vandaar dat veel mensen kiezen voor reviseren. Bij Autoparts kun je remklauw revisiesets met en zonder piston te kopen zonder piston zijn de rubber afdichtingen en stofkappen. Het reviseren van een remklauw moet nauwkeurig gebeuren. Bij het lekken van de remklauw kun je dit met de revisieset zonder piston het euvel verhelpen. Als de remklauw vast komt te zitten ligt dit vaak aan de piston of de zuiger. Belangrijk is dat bij beide remklauwen zowel rechts als links er dezelfde druk op de remblokken komt te staan. Wanneer het remverschil te groot is zal de auto naar links of rechts blijven trekken.

autopartsonline