Wat zijn Display ads en hoe zet je het in?

Google maakt onderscheid tussen Search ads en Display ads. Het is voor een adverteerder van belang om het verschil te begrijpen en de juiste afwegingen te maken. Op deze pagina leggen we uit wat Display ads zijn en hoe je ze inzet.

Hoe werken Display ads?

Je kunt Display ads vergelijken met banners. Dit zijn reclame uitingen die niet op Google Search worden weergeven maar op websites. Het Google Display Network (GDN) bestaat uit ruim twee miljoen websites. Op basis van keuzes die je maakt en de achterliggende strategie bepaalt Google waar jouw advertenties worden weergegeven. Hoe beter je definieert wat de beoogde doelgroep is hoe groter de kans op conversie. Google maakt het eenvoudig om een campagne in te richten, toch is er wel wat know-how nodig om je advertentiebudget optimaal in te zetten.

Kun je zelf een advertentie campagne opzetten?

Het internet heeft veel informatie beschikbaar gemaakt die vroeger voorbehouden was aan specialisten. Voorheen moest je een duur reclamebureau inschakelen om promoties te ontwikkelen. Die werden dan via tijdschriften, radio of televisie verspreid wat een klein fortuin kost per campagne. Nu kan iedere ZZP’er een webshop starten en de wereld veroveren. Dat geldt ook voor advertenties online plaatsen.

Google heeft adverteren laagdrempelig gemaakt, toch zit er een addertje onder het gras. De meeste adverteerders verdienen namelijk hun investering niet eens terug, laat staan dat ze winst maken. Deze informatie is vaak niet eens beschikbaar want hoe bereken je de opbrengst na een campagne? Een Adwords specialist brengt meer zicht op je campagnes en laat je zien waar je promotiebudget naartoe gaat én wat het oplevert. Laat je dus niet zomaar strikken door de beloftes van Google, achter een succesvolle campagne zitten nog steeds specialisten. Het goede nieuws? Door slimme beslissingen te maken kan ook die ZZP’er met een eigen webshop dergelijke professionals inschakelen. Neem contact op met de experts en bekijk samen de mogelijkheden.