3x waarom een PowerPoint workshop voor gevorderden volgen

Leren presenteren is een belangrijk punt om jouw publiek te overtuigen met hetgeen waar je voor staat. Zeker als dit in zakelijk opzicht is. Goed presenteren is 1, maar het is niet alles. Een slechte PowerPoint is een drama als je professioneel wilt overkomen. Deze twee punten kan je allebei leren met een PowerPoint workshop gevorderden. Dit is een workshop voor mensen die er al langere tijd ervaring mee hebben. Wat vroeger een goede presentatie was, is tegenwoordig een onprofessioneel potje. Je wilt als bedrijf natuurlijk fris en vernieuwend naar de klant overkomen. Een PowerPointpresentatie is meestal het eerste wat een potentiele klant van je bedrijf te zien krijgt. Het is daarom belangrijk dat deze goed is en dat er een gevoel mee wordt overgegeven die past bij je bedrijf. Zorg dus dat de PowerPoint past bij je bedrijf. Wat je nog meer leert op een workshop PowerPoint voor gevondenen lees je hier in drie stappen.

Vroeger was het anders dan nu

Vroeger ging het presenteren vooral over het overbrengen van informatie over het bedrijf. Tegenwoordig is dit veel te saai. In de wereld van tegenwoordig willen mensen speculatie zien. Je moet de balans kunnen vinden tussen deze twee dingen. Het publiek moet aan het einde van de presentatie ook iets geleerd hebben. Als je bijvoorbeeld op een beurs staat, moet je vooral zorgen dat je opvalt. Hier nemen mensen meestal maar een paar minuten tijd om naar je te luisteren. Als je al jaren dezelfde PowerPoint gebruikt om mensen van je bedrijf te vertellen moet je echt eens gaan kijken naar de juiste vervanging. PowerPoint is een programma wat bijna jaarlijks met allerlei nieuwe snufjes komt. Tegenwoordig is PowerPoint waar de snufjes maximaal gebruikt zijn een wereld van verschil met die van 5 jaar geleden. Het is belangrijk om je bedrijfspresentatie elk jaar minimaal een keer aan te passen.

Richt je PowerPoint op jouw doelgroep

Het is belangrijk het juiste publiek te triggeren. Sta je op een beurs en je presentatie is erg fleurig en kinderlijk, zullen er weinig zakenmannen naar je toe komen, als dit je doelgroep is. Het is goed om onderzoek te doen naar waardoor jouw doelgroep getriggerd wordt. Zodat je hierop kan inspelen. Dit kan je bijvoorbeeld doen door een korte enquête af te nemen bij je bestaande klanten. 

Spreek op niveau

Jouw publiek is een bepaalde groep die met een verwachting naar jou komt luisteren en kijken. De PowerPoint is dus erg belangrijk. Maar door goede verbale tekst eraan toe te voegen kan je het de luisteraar duidelijk maken wat er op de PowerPoint te zien is. Doe dit op een manier zodat het verhaal en de PowerPoint bij elkaar passen. Al wil jij grappigheid gebruiken om de aandacht te trekken van je publiek, zal dit een stuk minder succesvol zijn als jouw PowerPoint een formeel uiterlijk heeft. Presenteren kan op veel manieren, maar zorg dat deze manier past bij jouw doelgroep en het een kloppend verhaal is wat je overbrengt.