Redenen waarom de zoekrangschikking en verkeer kunnen dalen.

Websites zijn er om bezocht te worden, maar bezoeken kunnen verschillende dingen betekenen voor verschillende sites. Voor mediasites kan zoekmachinemarketing verkeer bijvoorbeeld een bron van inkomsten zijn uit advertenties. Voor e-commerce retailers vertaalt verkeer zich in directe verkoop. Sommige sites verkopen misschien niets, of ze verkopen misschien een merk waarbij het hebben van een blik op je inhoud voldoende is om als een overwinning te tellen. Of je nu een digitale marketeer, SEO-professional, webmaster of een andere belanghebbende bent met betrekking op de zoekmachine marketing, het kan de verantwoordelijkheid zijn om het probleem te onderzoeken en erachter te komen hoe je de zaken weer op het goede spoor kunt krijgen.

Je volgt de verkeerde ranglijsten

Als je jouw site al vele jaren online is, zijn uw zoekwoorden vandaag misschien niet relevant. Denk na over uw eigen zoekgedrag en vergelijk dat met de zoekwoorden die in uw Search Console-gegevens verschijnen. Gebruikt u branche- of nicheterminologie die misschien niet overeenkomt met wat de potentiële klanten weten? Veel mensen zullen verschillende varianten van dezelfde vraag doorzoeken en nog steeds geen antwoord of oplossing voor hun probleem kunnen vinden.

Google heeft hun vermogen om natuurlijke taal te begrijpen aanzienlijk verbeterd. Tegenwoordig kunnen mensen meer natuurlijke taal typen om resultaten te vinden. Het is gemakkelijker om voor die dingen te rangschikken als je jouw inhoud ook in duidelijke taal toepast.

Ook de zoekmachine marketing machines hebben dit fenomeen de afgelopen jaren opgepikt. In plaats van te vertrouwen op slechts een paar trefwoorden, rangschikken ze websites op basis van volledige zinnen en andere elementen van meer natuurlijke taal. Kijk naar de trefwoorden en trefwoordzinnen. Als je oude of algemene zoekwoorden gebruikt, houdt je de verkeerde positie bij en moet je de strategie bijwerken.

Verloren koppelingen

Een andere reden waarom de zoekpositie en het verkeer mogelijk zijn gedaald, is dat je links bent kwijtgeraakt. Controleer de site op verloren links in de afgelopen 90 dagen met behulp van een tool. Als je veel links bent kwijtgeraakt, kan dit de reden zijn voor de daling in de ranglijst.

Als de inkomende links verbroken of verloren zijn, moet je precies bepalen waar die links vandaan komen en waarom ze verbroken zijn. Je kunt ze vervolgens verwijderen, vervangen of behouden. Elke link moet afzonderlijk worden gecontroleerd om de volgende stappen te bepalen: Als de links opzettelijk zijn verwijderd, kan dit erop wijzen dat het geen natuurlijke links waren en, als dat nog niet het geval was, door Google kunnen worden gemarkeerd en bestraft. Laat deze links los. Dit zal aanzienlijk bijdragen aan de zoekmachinemarketing