Klanten binnenhalen met een Facebook Messenger bot


Ben je op zoek naar een manier om meer conversies binnen te halen? Is jouw bedrijf voornamelijk actief of social media platformen, zoals Facebook? Dan ben je hier helemaal aan het juiste adres! Hier kan je namelijk meer leren over de Facebook Messenger bot. Hiermee is het mogelijk voor jou om een extra verkoper te creëren, die volgens veel onderzoek leidt tot meer sales. Dit is natuurlijk wat je als bedrijf wilt hebben en dit kan dan ook gerealiseerd worden. Wil je hier meer over weten? Lees dan snel verder om achter alle voordelen van een Facebook Messenger bot te komen!  

Voordelen genoeg 

Wanneer je de Facebook Messenger bot instelt op je Facebook pagina zul je er snel achter komen dat je veel met interactie zult hebben met jouw doelgroep. De doelgroep heeft namelijk niet door dat het met een bot praat gepowered door kunstmatige intelligentie. Maar tegelijkertijd kun je er wel voor zorgen dat de Facebook Messenger bot zodanig is ingesteld dat alle vragen van jouw doelgroep beantwoord kunnen worden. Als dit allemaal goed in zijn werk gaat kan je aan het einde van de rit concluderen dat een Facebook Messenger bot de ideale stap voor jou en jouw onderneming op social media is geweest. 

Werken naar meer conversie 

Bij het inzetten van een Facebook Messenger bot, zal je snel merken dat je meer conversies gaat realiseren. Dit komt omdat er een openingsratio is van meer dan 70%. Dit is bijvoorbeeld veel meer dan wanneer je een e-mail verstuurd naar jouw potentiële klanten. Het is daarom een slimme zet om gebruik te maken van een Facebook Messenger bot op jouw social media kanaal. Hierdoor kan je je doelgroep bijvoorbeeld stimuleren door een prijsvraag te simuleren. Een ding wat je dan zeker weet is dat je meer interactie zult creëren.