Franchise adviesbureau, een win-win situatie

Heb je als onderneming eerder gebruik gemaakt van financieel-economische dienstverlening, dan heb je vast wel eens gehoord van een franchise adviesbureau. Een adviesbureau zorgt ervoor dat je boekhouding up to date is en blijft, waardoor je zelf tijd overhoudt voor andere taken. Maar waren kiezen veel ondernemers er nu voor om zich aan te sluiten bij een franchise?

Waarom een franchise adviesbureau
Een franchisegever biedt een ondernemer een stukje stabiliteit. Als adviseur heb je veel concurrentie, en als je niet bij een groot bedrijf werkt dan mis je een stukje zekerheid. Franchisenemer worden betekent dat je nog steeds zelf beslissingen mag nemen, maar dat je geniet van de naamsbekendheid van de overkoepelende organisatie. Denk bijvoorbeeld aan Kubus, de grootste franchise aan adviesbureaus in Nederland. Dit is een coöperatie zonder winstoogmerk met honderd vestigingen door het land heen. En zo’n groot volume aan bedrijven is natuurlijk niet alleen goed voor de naamsbekendheid… 

Een eerlijke verdeling

Een franchise adviesbureau draagt een deel van de omzet af aan de grote handelsnaam, maar krijgt daar heel wat voor terug. Zo biedt de franchisegever vaak trainingen aan en zal kennis worden gedeeld. Werknemers zullen bijvoorbeeld toegang hebben tot een databank, waardoor nieuwe informatie direct kan worden toegepast. Daarnaast zal de franchisegever in veel gevallen ook zorgen dat afwezig personeel kan worden vervangen. Gedeelde ervaring, betere resultaten. Dat biedt niet alleen zekerheid voor de franchise adviesbureaus, maar ook voor de klanten.